Jezus verborg zijn ware identiteit, John 16:25

'De volgende artikelen is vertaald uit het Engels naar het Nederlands door Google Translator. Onze excuses dat dit niet een perfecte vertaling van de originele Engels artikelen. '

 

 

John 16:25 zegt dat Jezus sprak in figuurlijke taal (gesluierde spraak) over de godheid van de Vader, maar beloofde dat er een tijd zou komen waarop hij zou duidelijk spreken over de vader. 

 

Het is duidelijk dat Jezus gebruikt verhullende toespraak over zijn ware identiteit als "God met ons" als een compleet man die was "made like tot zijn broeders (net als alle mannen - Hebreërs 2:17)" want hij had aan zijn missie op aarde, zoals het Lam Gods die zou sterven voor de mensheid salvation (Filipenzen 2:8). 

 

Als Jezus stelde zijn goddelijke rechten en voorrechten als God met ons als een man, dan zou hij niet hebben kunnen waarmaken zijn missie om te sterven voor onze zonden. Dat is de reden waarom Jezus gebruikt zijn menselijke titels als de "Zoon van God" en "Son of Man" te verbergen zijn ware identiteit als de heilige geest van God die kwam uit de hemel (Luk 1:35; Matthew 1:20) tot één van ons te verlossen.

 

Het was onmogelijk voor de identiteit van Jezus als de geest van God incarneert als een echte man te hebben gestaakt wordt de alomtegenwoordige God vult de hemelen en de aarde (Jer. 23:24). Daarom is Jezus als een man op aarde moest hebben het goddelijk bewustzijn van zowel zijn pre-existentie in de hemel en zijn voortdurende alomtegenwoordigheid in de hemelen. 

 

 

 

Jesaja 45:14, duidelijk bewijst dat de Messias die God die verborg zijn ware identiteit op aarde als een man tijdens de eerste eeuw, maar zou bezighouden, blijkt zijn ware identiteit als God na Zijn tweede komst in zijn Duizendjarige regeering, "Truly u bent een God die zich verbergt, O God Israëls Verlosser (Jesaja 45:15)." 

 

Aangezien Jezus was echt de essentie van het wezen van de vaders persoon als een ware menselijke persoon (Hebreërs 1:3) door zijn maagdelijke ontvangenis en geboorte, dan kon hij (door zijn goddelijk bewustzijn) beweerd te hebben gelijktijdig bestonden in de hemel en op aarde tegelijkertijd net zo kon hij zeggen: "vóór Abraham was ik (John 8:58)." 

 

En zo'n man zou hebben (door zijn goddelijk bewustzijn) beweerde vooraf bestond als God de vader door te claimen waar hij was vóór (Johannes 6:62). 

 

Aangezien Jezus "God met ons" als een echte man, hij gebruikte de titels "Zoon van God" en "Son of Man" als incarnational termen voor de God die werd een man. De titel "Son of Man" is een incarnational titel, wat betekent dat de zoon van de mensheid via de maagd conceptie. 

 

John 16:25 bewijst dat Jezus gebruikt "figuurlijke taal" of "gesluierde speech" wanneer zij spreken over de godheid van de Vader. Dit verklaart waarom Jezus gesluierd zijn ware identiteit door te zeggen: "Wat als je ziet de Zoon des menschen oplopend naar waar hij was vóór (Johannes 6:62)?" voor Jezus vooraf bestond zijn geboorte als de enige ware God - de vader (Johannes 17:3; 1 Johannes 5:20). 

 

Als een eindige man wist dat zijn ware identiteit was echt God werd een mens met een menselijke geest, een menselijke wil en een menselijke geest, kon hij (door zijn menselijk bewustzijn) soms zei dat hij al in de hemel voordat hij een man (John 6:62). 

 

Het zou nog wel zin om te geloven dat hij zou soms blijkt dat hij van de alomtegenwoordige geest van God en ging terug naar God te erven alle dingen (Hebr. 1:4) Als God met ons als mens (Matteüs 1:20-23; Hebr. 2:14-17). 

 

 

 

Bovendien is het onzin om te geloven dat Jezus was alleen de incarnatie van een God die alleen in een extern reservoir van mensenvlees. Beide Trinitaire éénheid en theologen bekennen dat God werd een echte man in de incarnatie met een echte menselijke natuur en de wil. 

 

Dus, zowel Trinitaire en Eenheids gelovigen moet bekennen dat Jezus is God niet met ons als God, maar God met ons als een echte man die kon bidden en verleiden. Nee Trinitaire of eenheids theoloog zou bekennen dat God was geneigd als God. 

 

Want God kan verleiden tot het kwaad, noch kan hij bidden of gestimuleerd om God als God. Dus de menswording bewijst dat de God van de Hebreeuwse profeten werd een echte menselijke zoon met een compleet menselijk brein en die moet worden onderscheiden van de goddelijke wil van de enige ware God de vader. Dit verklaart zowel de gebeden en de verleiding van Jezus.

 

 

Voor meer ARTICLES

Gratis BOEKEN
Voor Video Teachings, abonneren op onze YOUTUBE KANAAL

 

 

 

Please reload

C O N T A C T

© 2016 | GLOBAL IMPACT MINISTRIES