De profeten fysiek God zien? Jesaja 6:1-3

'De volgende artikelen is vertaald uit het Engels naar het Nederlands door Google Translator. Onze excuses dat dit niet een perfecte vertaling van de originele Engels artikelen. '

De profeet Jesaja zag er een God op een troon in Jesaja 6:1-3, maar we weten dat Jesaja zag spirituele visioenen van God met zijn geestelijke ogen omdat hij opende het boek van Jesaja met de woorden: "De visie van Jesaja de zoon van Amoz" in Jesaja 1:1.

Het is dus duidelijk dat Jesaja zag visioenen van onzichtbare hemelse dingen dan eigenlijk zien ze met zijn fysieke ogen.

Als de profeten werden vaak zien hoe God en de heilige engelen met hun natuurlijke ogen, waarom heeft de profeet Elisa bidden voor zijn dienaren ogen te openen op het onzichtbare leger van hemelse engelen over het stadje Dothan die stierven de groot leger die de koning van Aram had gezonden (2 Koningen 6:15-17)?

Volgens 2 Koningen 6:15-17 alleen Elisa en zijn knecht fysieke ogen waren geestelijk geopend om de overgrote onzichtbaar leger van hemelse engelen, terwijl de rest van de inwoners van Dothan niet hebben gezien dat leger.

De tekst bewijst dat natuurlijke gezichtsvermogen alleen niet zie "gedienstige geesten geesten" (Hebreërs 1:14). Vandaar de enig juiste uitleg van de passage is te begrijpen dat Elisha en zijnen dienaar waarnam in het spirituele (onzichtbaar) rijk, terwijl de rest van de inwoners van Dothan niet kon zien dat onzichtbaar leger omdat ze alleen zien met natuurlijke visie.

Op dezelfde manier, alleen de profeet Johannes de Doper zagen de onzichtbare geest van God afdalen en resterende op Christus Jezus bij de doop dan iedereen zien van de onzichtbare geest op die dag.

"John getuigd, ik zag de Geest vanuit de hemel als een duif en op hem." Johannes 1:32 "zodra Jezus was gedoopt, ging hij omhoog uit het water.

Plotseling de hemelen werden geopend, en hij zag de geest van God afdalen als een duif en op hem." Matteüs 03:16 "zodra Jezus kwam uit het water, zag hij de hemelen breekt OPEN EN DE GEEST aflopend op hem als een duif."

Mark 1:10 aankondiging dat de teksten laten ons zien dat alleen Johannes de Doper zag de hemel geopend en de geest van God afdalen zoals een duif op Christus bij de doop dan het publiek dat er stond langs de Jordaan rivier op die dag.

Het is verhelderend om te weten dat de meeste profeten die zag God eigenlijk openden hun boeken met woorden zoals "de hemelen werden geopend en ik zag visioenen van God (Ezechiël 1:10)." Jesaja opende hij zijn boek schreef, "de visie van Jesaja de zoon van Amoz... (Jesaja 1:1)."

En nogmaals Daniel schreef: " zocht ik voortdurend in de nacht visioenen, En zie, met de wolken des hemels als eens de Zoon des menschen afkomstig was, en hij kwam tot de Oude van dagen (Dan. 7:13)." Daniel 7:13-14 bewijst dat dit was een profetische visie van de Messias waarin de opgevaren Christus zou "dominion, glorie en een koninkrijk dat alle volkeren, naties en mensen van elke taal kan dienen."

Zelfs Trinitaire geleerden beweren dat God geen fysieke lichaam dat fysiek kan worden gezien met het menselijk oog. Robert Deffinbaugh (gegradueerde van Dallas Theological Seminary) bevestigd dat God is geest en heeft geen letterlijke gezicht of lichaam.

"zowel het Oude Testament en het nieuwe ons aangeven dat God heeft geen vorm, dat is, God heeft geen fysieke lichaam. De tegenwoordigheid van God onder mannen is spiritueel, niet fysiek. God is geest, zodat hij zich niet beperkt tot één plaats, noch is de eredienst niet langer beperkt tot één plaats. God is onzichtbaar, want hij is geest, niet geopenbaard".

Mr. Deffinbaugh ging voort met te zeggen: "God tot Mozes sprak "face to face", maar hij zou het niet toestaan van Mozes: "zie zijn gezicht." Dus God "face to face" is niet hetzelfde als God's gezicht. Speaking "face to face" spreken met iemand op een persoonlijke, intieme basis als een vriend spreekt met een vriend. Een soortgelijke afbeelding van spraak wordt gevonden in de nummers 14:"

13 Maar Mozes zeide tot de Heere, "dan de Egyptenaren hoort, want door Thy strength gij nu af om deze mensen uit hun midden, 14 en zij zullen zeggen tot de inwoners van dit land.

Zij gehoord hebben, dat gij, o Heer, art in het midden van dit volk, want gij, o Heer, kunst zien oog tot oog, terwijl Thy cloud staat over hen; en gij van hen gaan voordat ze in een pijler van de wolk overdag en in een zuil van vuur by night' (Nummers 14:13-14).

Mr. Deffinbaugh concludeert: "God was 'zichtbaar oog tot oog" door de Israëlieten. In de context betekent dit dat God Zijn aanwezigheid kenbaar aan de Israëlieten door de wolk die hen leidde en dat werd een zuil van vuur in de nacht. Dit betekent niet dat God heeft fysieke ogen en dat de Israëlieten zag de ogen.

De tegenwoordigheid van God was met zijn volk, en hij maakte die aanwezigheid bekend. Maar nergens heeft iemand het aangezicht van God, want God heeft geen gezicht. God is geest en niet van het vlees. Hij is onzichtbaar voor mannen, want hij heeft geen lichaam..." (De onzichtbaarheid van God Bible.org, Robert Deffinbaugh - graduate van Dallas Theological Seminary)

Wij zijn niet te denken aan de onzichtbare God zo letterlijk een gigantische neus of een gigantische mond in de hemelen als zijn onzichtbare aanwezigheid vult de hemelen en de aarde. Voor nog Trinitaire Bijbel geleerden hebben erop gewezen dat onze onzichtbare God regelmatig gebruikt antropomorfe taal

De aanwezende attributen om zichzelf zodat we finites kunt begrijpen de aard van Zijn oneindige wezen. In feite is God altijd spraken van zichzelf met antropomorfe kenmerken als een individu en niet als drie afzonderlijke personen.

Exodus 33:20 "Maar Hij zei: 'Je kunt niet mijn gezicht, want geen mens kan mij zien en leven!...22en dat, hoewel mijn glorie voorbij, dat ik je in de kloof van de rots en kap je met mijn hand tot ik passeerde. 23"Dan zal ik mijn hand weg en u ziet mijn rug, maar mijn gezicht mag niet gezien worden."

In Exodus 33:23 God die Mozes een bijzondere opening van zijn geestelijke ogen om een gedeelte (delen: een gedeelte van Gods glorieuze aanwezigheid) van Zijn heerlijkheid. Als Mozes inderdaad was in het bijzijn van de volheid van zijn heerlijkheid zou hij zijn omgekomen.

Mozes sprak tot de Israëlieten in Deuteronomium 5:4 zeggende: "De heer sprak tot u face to face op de berg uit het midden van het vuur".

Maar Deuteronomium 4:12 records dat Mozes zeide tot de Israëlieten, "en de heer sprak tot u uit het midden van het Vuur: Je hoorde de stem van de woorden, maar zag geen marktlogica; alleen jij hoorde een stem ..."

Hier zien we dat de woorden "face to face" moet een Hebreeuws idioom van nabijheid of nabijheid van de goddelijke aanwezigheid dan visueel God met een fysieke gezicht of lichaam. Mozes was natuurlijk veel dichter bij de goddelijke aanwezigheid dan de Israëlieten en de meeste van de latere profeten omdat God tot hem sprak veel directer dan de meerderheid van Oud Testamentische profeten.

Niemand van de engelen die voorkwamen in de Hebreeuwse Schriften daadwerkelijk werden behandeld als God, want Gods alomtegenwoordige macht kon hij mij rechtstreeks door angelic agency. Hebreërs 1:5 duidelijk informeert ons dat God sprak nooit met een van zijn engelen als Zijn eniggeboren Zoon.

Handelingen 7:35 (NASB) zegt: "Deze Mozes… God gezonden… met de hulp van de engel die hem verscheen in de doornen bush." Dus Stephen sprak door de inspiratie van de geest ons mede te delen dat de engel in het brandende struik was een echte angel dat God sprak rechtstreeks zomaar door de engel genaamd "De kapitein van de gastheren van Abrahams geloof" in Jozua 5:13-15 kon niet daadwerkelijk zijn Abrahams geloof, want hij was "de kapitein" Abrahams geloof de gastheren (hemelse engelen).

Handelingen 7:53 "Wie hebben het recht door de richting van engelen en niet bewaard."

Galaten 3:19 - De wet "… werd verordend door engelen in de hand van een bemiddelaar (Mozes).".

Het Griekse woord vertaald als "Priester" in Galaten 3:19 wordt "diatasso', wat zoveel betekent als "commando." Zo kunnen we zien dat de wet van Mozes werd gegeven door engelen dan door God rechtstreeks op de berg Sinai.

De wet werd opgedragen door engelen in de hand van Mozes.

Hebreërs 2:2 - "Want indien het woord gesproken door engelen was standvastig (de wet), en elke overtreding en ongehoorzaamheid ontving een billijke beloning beloning, hoe zullen wij ontkomen als we verwaarlozen zo'n groot heil (New Covenant redding)…"

Handelingen 7:53 "Wie hebben het recht door de richting van engelen en niet bewaard."

Wet van Agentschap In het Semitische "wet van agency", "IEMANDS AGENT wordt beschouwd als de persoon zelf (Ned. 72b; Kidd. 41b).".

De Encyclopedie van de joodse godsdienst, Adama Books, New York, NY, 1986, pagina 15 staten, "De engelen sprak de wet waren Abrahams geloof zijn agenten of vertegenwoordigers. Als zodanig is zij volledig bevoegd om niet alleen spreken in zijn naam, maar schijnbaar nodig zijn naam als in Exodus 20:2; 'Ik ben de Heer, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis.' Ze spraken precies wat Abrahams geloof wilden hen te zeggen.".

Voor meer ARTICLES

Gratis BOEKEN Voor Video Teachings, abonneren op onze YOUTUBE KANAAL

Recent Posts

See All

C O N T A C T

© 2016 | GLOBAL IMPACT MINISTRIES