Wij zullen onze verblijfplaats in hem, John 14:21-23

'De volgende artikelen is vertaald uit het Engels naar het Nederlands door Google Translator. Onze excuses dat dit niet een perfecte vertaling van de originele Engels artikelen. '
 

 

"Hij die mijn geboden, en houdt ze, is hij die hekel aan mij: en hij die mij liefheeft wordt hield van mijn vader en ik zal hem liefhebben, en zal manifesteren mezelf aan Hem ... Als een man love me, hij houd mijn woorden en mijn vader zal hem liefhebben en wij zullen tot Hem komen, en onze bleef bij hem" (Johannes 14:21, 23).

 

Ten eerste, de bijbel leert ons dat er slechts één geest van God die "opvullingen hemel en aarde" (Jer. 23:24) terwijl tegelijkertijd woning in ware Nieuwtestamentische gelovigen. Efeziërs 4:4-6 staat dat er slechts één goddelijke geest van slechts één Heer, "Er is … één geest … één Heer … Eén God en vader van allen, die is boven allen en door allen en in u allen." 

 

Vandaar dat er niet twee of drie goddelijke geest van God, maar slechts één geest." Dus de ene geest van God die neerdaalde op de heilige maagd in Lukas 1:35 de geest van de Vader die ook de menselijke geest van den mensch Christus Jezus (Hebreërs 1:3 zegt dat de Zoon "stof worden" van de vader - Hebreërs 1:3) als een echte man onder mannen.

 

 

Wij zullen onze verblijfplaats in hem, John 14:21-23
De Heilige Geest is de ene geest van God de Vader in actie die later neerdaalde op de Heilige Maagd in de menswording tot den mensch Christus Jezus. 

 

Vandaar dat de Heilige Geest is de geest van zowel de vader (God als God) en de zoon (God als man). Dit verklaart waarom de Schriften spreken van de verblijfskatheter geest als één geest die zowel de vader en de Zoon. 

 

Jezus zei in het evangelie volgens Matteüs, "maar toen ze het graag, niet piekeren over hoe of wat u te zeggen; want hij krijgt u in dat uur wat u te zeggen heeft. Want het is niet u die spreken, maar het is de geest van uw vader die spreekt in u." Matteüs 10:19-20

 

Jezus zei in het evangelie volgens Lucas, "Toen ze brengen u voordat de synagogen en de linialen en de overheid, niet piekeren over hoe of wat u te spreken in de verdediging, of wat u te zeggen; want de Heilige Geest leert u in dat uur wat u moet zeggen." Lucas 12:11-12

 

Daarna Luke op record Jezus zei, "… ze leggen hun handen op je en zal je goeddoen, levert u de synagogen en gevangenissen, waardoor je voor koningen en gouverneurs voor mijn naam. 

 

 

Een en ander zal leiden tot een kans voor uw getuigenis. Dus vul je geest geen voorbereidingen vooraf ter verdediging van uzelf; want Ik zal u ontboezeming en wijsheid die geen van uw tegenstanders zal kunnen weerstaan of weerspreken." Lucas 21:12

 

Merk op dat alle drie passages van de schrift zegt dat de verblijfskatheter geest geeft Nieuw Testamentische gelovigen de woorden te spreken wanneer worden afgeleverd vóór heersers en magistraten. Matteüs 10:19-20 zegt de verblijfskatheter "Geest van uw vader die spreekt in u." Lucas 12:11-12 zegt de verblijfskatheter "Heilige Geest leert u… wat u moet zeggen." en in Lukas 21:12 Jezus zei: "Ik geef je ontboezeming en wijsheid die geen van uw tegenstanders zal kunnen weerstaan of weerspreken."

 

Alle drie parallelle passages zijn vergelijkbaar, behalve dat de verblijfskatheter Heilige Geest wordt beschreven als de geest van de Vader en de Zoon. Hier de Eenheids Modalistic inzicht het best past bij de schriftuurlijke bewijzen. 

 

Voor Arians en Socinians niet uitleggen hoe de verblijfskatheter alomtegenwoordige geest kan Jezus Christus, terwijl Trinitarians niet uitleggen hoe de vader, de Heilige Geest en Christus Jezus kunt spreken als dezelfde goddelijke persoon. Dus alleen de Eenheids leer brengt harmonie naar alle schriftuurlijke gegevens. 

 

Als we echt geloven dat God de Vader echt werd een man, dan zouden we verwachten dat de menselijke ziel van Christus, die werd gevormd door "van de Heilige Geest" (Matteüs 1:20) van de Vader in de heilige maagd zou later de verblijfskatheter geest binnen de harten van Nieuwtestamentische gelovigen. 

 

 

 

Galaten 4:6 uitdrukkelijk opgeroepen de verblijfskatheter "geest der waarheid" (Johannes 14:17), "de geest van zijn zoon" die "in onze harten" die "intercedes voor de heiligen" (Romeinen 8:27) "crying Abba Vader" (Gal. 4:6). Dit verklaart waarom de Heilige Geest heet " Paracletos" (de Advocate en Intercessor) in John 14:26, terwijl John 14:16-18 en 1 Johannes 2:1 roept Jezus " Paracletos" (de Advocate en Intercessor). 

 

Dus het "wij" en "ons" in John 14:23 geen twee coequally onderscheiden goddelijke geest personen van een 3-pers godheid, maar "de geest van God" (Rom. 8:9) die werd ook de menselijke geest van zijn zoon door ook een man. 

 

 

Daarom Jezus kon zeggen: "Wij zullen tot Hem komen, en onze bleef bij hem" omdat de ene God die de vader ook openbaarde Zichzelf in het vleesch tot een ware menselijke zoon. Er zijn twee primaire openbaringen van God, alsof God de vader en God de Vader met ons als zoon. 

 

Dus de verblijfskatheter Heilige Geest is de geest van zowel de vader (God als God) en de zoon (God als man). Voor God als God is dezelfde goddelijke geest die werd ook een man (God als man). Zo zijn er twee duidelijke openbaringen van God na de Heilige Geest van God werd ook een man via virgin conceptie.

 

 

Dit verklaart waarom de Romeinen 8:9, 26, 27 en 34 staat dat de verblijfskatheter geest van God is de geest van Christus, wie maakt gebedsgroepen voor de heiligen volgens de wil van God (zie hebreërs 7:25).

 

"Maar u bent niet in het vlees, maar in de geestals de geest van God woont in u. Maar als iemand niet de geest van Christus, hij hem niet behoort." Romeinen 8:9 NASB

 

Merk op dat de ingeademde tekst bepaalt dat de verblijfskatheter "geest van God" die neerdaalde op de virgin (Lucas 1:35 "De Heilige Geest zal over u gekomen"; Mattheüs 1:20 "het kind dat werd bedacht in haar is van de Heilige Geest") is hetzelfde "Geest van Christus" omdat de geest van God werd ook een man door de maagd. 

 

Dit verklaart waarom we zien twee manifestaties van de Geest Gods in het Nieuwe Testament de Schriften: de onveranderlijke vader buiten de menswording, en zijn nieuwe manifestatie als diezelfde "God" "gemanifesteerd in het vlees, is gerechtvaardigd in de geest…" (1 Tim. 3:16) die "gedeeld in onze menselijkheid" "volledig humaan in elk opzicht" (Hebr. 2:14, 17 NIV). 

 

Wanneer de menselijke geest van Christus opgevaren naar de hemel, de nieuwe menselijke aspect van zijn bestaan werd de "levenschenkende geest" (1 Korintiërs 15:45) die "opgevaren ver boven alle hemelen, opdat hij misschien vult alle dingen" (Efeziërs 4:10).

 

God als God heeft altijd gevuld alle dingen, maar Gods nieuwe manifestatie "God met ons" als een ware mens niet vult alle dingen tot den mensch Christus Jezus verrezen tot alomtegenwoordige zoals de vader.  

 

"…de geest helpt ook onze zwakheden, want we weten niet hoe ze bidden als we moeten, maar de geest zelf intercedes voor ons met groanings te diep voor woorden; en hij die zoekt de harten weet wat de geest van de geest is, omdat hij intercedes voor de heiligen volgens de wil van God." Romeinen 8:26-27 NASB

 

"Christus Jezus is hij overleden, ja, maar die was gerezen, die aan de rechterhand van God, die ook intercedes voor ons." Romeinen 8:34 NASB

 

Arians en Unitaristische Socinians niet uitleggen hoe de Heilige Geest van God kan gebruik Nieuw Testamentische gelovigen om gebedsgroepen aan vader omdat angels (Arianisme - Jehova's getuigen) en louter mannen (Socinianism) niet alomtegenwoordig in het vullen van de hemelen en de aarde als God (Jer. 23:24) zonder inbreuk op Jesaja 46:9. 

 

Voor de enige ware God heeft gezegd: "Ik ben God, en er is niemand anders, ik ben God, en er is niemand zoals ik" (Jesaja 46:9). Jehova's getuigen leren dat de Heilige Geest is een onpersoonlijke "drijvende kracht" Maar hoe kan een onpersoonlijke kracht "grijpen" ("de geest zichzelf intercedes for us" Rom. 8:26) onder het genot van een 'geest' ("de geest van de geest" Rom. 8:27) en wordt ook wel een "hij" in Romeinen 8:27 ("Hij intercedes voor de heiligen volgens de wil van God." - Rom. 8:27)?  

 

Bovendien Trinitaire theologen niet uitleggen hoe een vermeende niet-incarneert God de Heilige Geest persoon kan worden gezegd dat "grijpen" aan God (Rom. 8:26-27), terwijl de resterende coequal. John 14:26 duidelijk vraagt de Heilige Geest "Paraclete" (dat betekent advocaat of intercessor), maar John 14:16-18 en 1 Johannes 2:1 deelt ons mee dat Jezus de "Paraclete" die "advocaten" en "intercedes" voor ons. 

 

Vandaar Trinitarians hebben twee mediators, twee advocaten en twee pastors terwijl de Schriften zeggen dat er maar één Middelaar die advocaten en intercedes voor de heiligen aan onze hemelse vader (Hebreërs 7:25; 1 Tim. 2:5).  

 

Wanneer de geest van de enige ware God was ook een man, Hij ervaart de mensheid in zijn godheid door meegeven zichzelf als een man terwijl de onveranderlijke Heilige Geest die gevuld hemel en aarde (Jer. 23:24). 

 

Dus de schriften bewijzen dat de menselijke geest van Christus is deze geest die neerstreek in Hades (Matteüs 12:40 / Efeziërs 4:9), nam de sleutels van de dood en de hel (Openbaring 1:18)en vervolgens hergebruikt zijn eigen lichaam (Johannes 2:19). Na de opstanding, hij opgevaren naar de hemel, dat hij "kunnen alle dingen" (Efeziërs 4:10) als het "leven" de alomtegenwoordige Heilige Geest (1 Korintiërs 15:45). 

 

Welnu, de schriften echte Monotheïsme in dat er slechts één goddelijke geest van onze Hemelse Vader die op zoek is naar echte dienaren Hem aanbidden in geest en in waarheid" (Johannes 4:23-24). Voor de God die "een geest" (Johannes 4:23) "De Vader" wie zoekt "ware gelovigen" te aanbidden hem "in geest en in waarheid" (Johannes 4:23-24). Daarom werd dezelfde Heilige Geest van de Vader die neerdaalde op de maagd Maria ook een man om ons redden als "de arm van Abrahams geloof" zelf onthuld (Jesaja 53:1). 

 

Dit verklaart waarom "de geest van Christus" wordt aangeduid als de "geest van God" (Romeinen 8:9) die kwam ons redden als een echte man. 

 

De Schriften bewijzen dat de ene geest van God (Johannes 4:23-24; Efeziërs 4:4-6) is de verblijfskatheter Heilige Geest van de Vader die die geest die ook werd de zoon ("de Heer is de geest" 2 Cor. 3:17; "Christus Jezus de Heere" 2 Cor. 4:5). 

 

 

Vandaar de verblijfskatheter Heilige Geest is dezelfde goddelijke identiteit als de vader (God als God) en de zoon (God als man). Voor echte Nieuwtestamentische gelovigen God kennen als God buiten zijn incarnatie als onze Hemelse Vader, maar ook wetende God in zijn menswording als zoon, wiens verblijfskatheter Heilige Geest "intercedes voor ons met veel gemopper te diep voor woorden" (Romeinen 8:26-27).   

 

 

 

Voor meer ARTICLES
Gratis BOEKEN
Voor Video Teachings, abonneren op onze YOUTUBE KANAAL

 

 

 

 

 

Please reload

C O N T A C T

© 2016 | GLOBAL IMPACT MINISTRIES