Hoe kon de zoon in de hemel en op Aarde op hetzelfde moment? John 3:13

'De volgende artikelen is vertaald uit het Engels naar het Nederlands door Google Translator. Onze excuses dat dit niet een perfecte vertaling van de originele Engels artikelen. '

 

 

"Niemand is gestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel, de zoon van de mens die in de hemel." John 3:13 (ISV)

 

Alleen de alomtegenwoordige God kan worden gezegd dat de come down from heaven een man in de incarnatie en gelijktijdig resterende onveranderlijk in de hemelen. John 16:25 en Jesaja 45:14, bewijzen dat Jezus vaak gebruikt zijn incarnational titels, zoon van God en zoon van de mens tot sluier zijn ware identiteit als "God met ons" als een echte man. 

 

Want als Jezus had duidelijk aanwezig zijn ware identiteit als God, zou hij niet hebben "opgeruimd" van zijn goddelijke rechten en voorrechten als God incarneert als een man. Filipenzen 2:5-9 bewijst dat Jezus voortdurend geleegd zichzelf en vernederd zelf gedurende zijn aardse ministerie ter nakoming van zijn missie als het Lam Gods dat de zonden van de wereld. 

 

Sommige Trinitaire geleerden hebben voorgesteld dat John 3:13 variant manuscripten omdat het moeilijk was voor de Arians en Semi-Arians die ontkende de volledige godheid van Christus staat dat degene die Jezus Christus kon worden in de hemel en op aarde op hetzelfde moment. 

 

Zo is het weinig waarschijnlijk dat het weglaten van de woorden "die in de hemel" in sommige handschriften ontstonden uit de invloed van de Semi-Arian copyists die vermoedelijk meer dan de helft van de christelijke bevolking rond de tijd van de Raad van Nicaea in 325 (Jaraslov Pelikan schreef: "Al de rest sprak zijn waardering uit voor de keizer, ondertekend de formule en ging recht op onderwijs, zoals zij altijd gehad. Voor de meeste van hen betekende dit een leer van Christus ergens tussen Arius en dat van Alexander (Semi-Arianism)" - de opkomst van de katholieke traditie, Vol. 1, Pg. 203). 

 

En Semi-Arians Arians gevoeld moeten nalaten de woorden "die in de hemel" na "Son of Man" omdat ze dachten dat de zoon was niet de meest hoge God die alleen kon worden alomtegenwoordige (Origen was een van de vele Semi-Arians schreven, "Subsidie dat er wellicht enige onder de menigten van gelovigen die niet in volledige overeenkomst met ons en wie hun onvoorzichtigheid wel hebben betoogd dat de verlosser is de meest hoge God; maar wij niet houden, maar geloof hem als hij zegt, "De Vader die Mij gezonden heeft is groter dan ik"- Origen, Contra Celsus 8:14). 

 

 

Volgens John 3:13 Ellicot's commentaar zegt, "en dat is een geschenk uit de hemel. Deze woorden zijn weggelaten in sommige MSS., waaronder de Sinaitic en het Vaticaan. De uitspraak van de meeste moderne redactie (niet inclusief Westcott en Hort) behoudt. 

 

Het is een instantie waar het moeilijk is om rekening te houden met de opneming van een kopiist, maar indien het weglaten is niet onwaarschijnlijk, gezien hun ogenschijnlijke moeilijkheden."

 

"Niemand is gestegen naar de hemel behalve degene die uit de hemel, de zoon van de mens die in de hemel." John 3:13 (ISV)

 

De meeste Trinitaire commentaren benadrukken dat John 3:13 bewijst dat Jezus de alomtegenwoordige God die nooit zijn goddelijke attributen in de hemelen, terwijl hij tegelijkertijd bezig met de aarde als een man. De preekstoel commentaar zegt, "Hij noemt zichzelf "Son of Man" en hij beweert te hebben neergehaald uit de hemel zonder afbreuk te doen aan wat hij voordien was."

 

 

Gill's commentaar zegt: "zelfs de zoon van de man die in de hemel; tegelijkertijd was hij vervolgens op aarde: niet dat hij in de hemel in zijn menselijke natuur… dat was hem alleen in zijn goddelijke natuur; voor dergelijke is alomtegenwoordigheid, of in hemel en aarde op hetzelfde moment…" 

 

Een minderheid van de trinitaire geleerden die de kenosis van Filipenzen 2:7, eigenlijk niet ontkennen dat de zoon zijn alomtegenwoordigheid in de hemel na de menswording opgetreden. 

 

Een dergelijke opvatting is problematisch, omdat de schriften onderwijzen dat Jezus als God in de hemel en op aarde op hetzelfde moment (Johannes 3:13; Romeinen 8:9; Hebr. 13:8), en dat God nooit verliest zijn onveranderlijke goddelijke attributen (Mal. 3:6; Johannes 8:58; Hebr. 13:8) meer zijn God voor een tijdje in een man naar ons redden.

 

Dat betekent dat degenen die menen dat een vermeende God de zoon zijn alomtegenwoordigheid in de hemel tijdens de incarnatie is een stand die volledig onhoudbaar. 

 

 

Als Jezus niet Immanuel als "God met ons" als een echte man, waarom heeft Jezus gezegd dat hij kwam uit de hemel en het was nog in de hemel (op hetzelfde moment) terwijl hij woonde op de aarde als een man? Alleen de alomtegenwoordige God kunnen worden in de hemel en op aarde op hetzelfde moment omdat de goddelijke attributen van God niet door iedereen gemaakt (Jesaja 46:9 "Ik ben God, en er is niemand zoals Me.").

 

 

Voor meer ARTICLES

Gratis BOEKEN
Voor Video Teachings, abonneren op onze YOUTUBE KANAAL

 

 

 

Please reload

C O N T A C T

© 2016 | GLOBAL IMPACT MINISTRIES